Bayraktar Bayraklı

Bayraktar Bayraklının Yanlış Görüşleri (!!!)

HADiS DÜŞMANI B.BAYRAKLIYA REDDİYELER

Bayraktar Bayraklı

Bayraklı: “Ölü için kuran okunmaz. Kur’an Allah için okunur.Çünkü Kur’an okumak bir ibadettir. Ölünün arkasından Kur’an okumak şirktir. İbadette Allah’a yapılır. Ama bazıları şöyle diyor; ”biz Allah için okuruz ama sevabını ölülerimize göndeririz” bu görüşde yanlıştır.”

Cevab: كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال – (16 / 468)
45486- “من زار قبر أبويه أو أحدهما في كل يوم الجمعة فقرأ عنده يس غفر له. ” عد – عن أبي بكر”.

Kenzul Ummal 16/468 – 45486 nolu rivayet:
“Kim anne babasının veya ikisinden birinin kabrini Cuma günü ziyaret etse ve yanında Yâsin i okusa, onun için mağfiret olunur.”

كنز العمال في سنن الأقوال والأفعال – (16 / 479)
45543- “من زار قبر والديه أو أحدهما في كل يوم جمعة فقرأ عنده يس غفر الله له بعدد كل حرف منها. ” عد، والخليل، وأبو الفتوح عبد الوهاب بن إسماعيل الصيرفي في الأربعين، وأبو الشيخ والديلمي وابن النجار والرافعي – عن عائشة عن أبي بكر”.

45543 nolu rivayette: “Kim anne babasının veya birinin kabrini her Cuma günü ziyaret etse ve yanında Yâsin i okusa, ondan her bir harf karşılığında Allahu teala onu mağfiret eder.” (Aişe, Ebu Bekir’den rivayet etti –r.anhum)

Âişe radıyallahu anhâ’dan rivayet edildiğine göre Peygamber sallallahu aleyhi ve sellem’e bir adam:

– Annem ansızın öldü. Öyle sanıyorum ki şayet konuşabilseydi sadaka verilmesini vasiyet ederdi. Şimdi ben onun adına sadaka versem sevabı ona ulaşır mı? diye sordu. Nebî sallallahu aleyhi ve sellem de:
– “Evet” buyurdu.

Buhârî Cenâiz 95 Vasâyâ 19; Müslim Zekât 51. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd Vasâyâ 15; Nesâî Vasâyâ 7; İbni MâceVasâyâ 8

Ebû Hüreyre radıyallahu anh’den rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem şöyle buyurdu:
“İnsan ölünce üç ameli dışında bütün amellerinin sevabı kesilir: Sadaka-i câriye kendisinden istifade edilen ilim arkasından dua eden hayırlı evlât.”

Müslim Vasiyyet 14. Ayrıca bk. Ebû Dâvûd Vasâyâ 14; Tirmizî Ahkâm 36; Nesâî Vasâyâ 8

Bu ve benzerleri sayılamayacak kadar çoktur ama porf. Lar görecek göze sahib değiller. Onların gözünü, müslümana şikr demek bürümüş mutezile gibi.

Bayraklı’nın 3 adet sapık görüşü daha:
# Başı açık namazın olmayacağını söyleyen kitap yok. Yasaklayabilecek otorite de yok. Kadın camiye gider, namazı başı açık kılar. Engelleyemeyiz (1)
# Kuran kadın-erkek birlikte namazı yasaklamıyor. Ama peygamberimizin uygulaması var. Kadın, erkekle aynı safta değil, kendi yerinde namaz kılar (2)
# Mezhepler ‘din’ haline getirildi. Kuran-ı Kerim’i egemen kılarsak, mezhepler dökülecek. Kuran’dan bilgiyi alırsak, hataları ortaya çıkacak (3)

Cevablar: ————————–
(1) Kadının tesettürünü beyan eden fıkıh kitablarını gözüne sokmak lazım ki ozaman Kur’anı anlar belki. Aişe r.anha validemizin beyan ettiği
لحديث عائشة رضي الله عنها أن النبي صلى الله عليه و سلم قال : ( لا يقبل الله صلاة حائض إلا بخمار )
“Allahu teala hayız olan (yaştaki) kadının namazını ancak örtü ile kabul eder.” rivayetini ne yapacak? Bunada kalkıp hayızlı namaz kılar demesin bu kalın kafalılar….

(2) Kur’anda namazın hükmünü beyan eden ayetlerde erkeklerin peşinden kadınların zikredilmesine işaret ederek Resulullah Sallallahü Aleyhi ve Sellem buyurdu:
“Allahu tealanın, onların zikrini geri bıraktığı gibi, siz de onları (namaz safında) geri bırakın” Bu açıklamayı, ayete dayandıran Efendimiz şimdiki duruma o zamanda el koymuş….
(3) Mezhebleri emreden ayetleri görememiş zavallı, zira ayetler akıl sahiblerine hitab ediyor: “Ey akıl sahibleri, ibret alın” Bu ayetlerin tefsirleri, kıyası yani müçtehidlerin ilmi dira-yetlerini kullanarak hükümleri açıklamalarını, yani mezheblerini ifade etmelerini söylüyor…

DİĞER FETVALARI:

* Erkekle kadının tokalaşması günah mıdır? Peygamber efendimizin kadınlarla tokalaştığını okumuştum. Medine K./SAMSUN
Bayraklı: Soruyu sen cevaplandırdın, bana niye soruyorsun.

Cevab————————————————
Bu verdiği cevabın ilmi bir yönü varmı? Polemikle dini karıştırmışlar, akıl felsefe mugalata ile insanları şaşırtıyorlar.
Nebi buyurdu:
“Kim, kendisine yol (mahremlik bağı) olmayan kadına dokunursa, kıyamet günü avuçlarına ateşten bir köz konur.”

من مس كف امرأة ليس منها سبيل وضع على كفه جمرة يوم القيامة

Ayrıca resulullah bey’at esnasında kadınlara da dokunmamıştır.
عون المعبود – (8 / 113)
وقال النووي هذا الاستثناء متقطع وتقدير الكلام ما مس امرأة قط لكن يأخذ عليها البيعة بالكلام فإذا أخذها بالكلام قال اذهبي فقد بايعتك
Nevevi derki: Kelamın takdiri: Asla hiçbir kadına dokunmadı, lakin ondan söz ile bey’at aldı. Söz ile bey’atı alınca, şöyle dedi: Git, muhakkak seninle bey’at ettim.

———————————————————————————–

· Hz. İsa’nın kıyamet gününe yakın bir zamanda tekrar yeryüzüne gelip İslam’ı hâkim kılacağı söyleniyor. Bu doğru mu? Eğer gelecekse insanlar nasıl tanıyıp da ona inanacak? B.L./İSTANBUL
Bayraklı: Hz. İsa tekrar bu dünyaya gelmeyecektir. Bu konu Hıristiyanlıkla alakalıdır. Kuran’a göre Hz. İsa eceliyle ölmüştür. Oysaki Hz. İsa peygamber olarak dünyaya gelse Kuran’daki Hz. Peygamber’in son peygamber olduğu ilkesi ortadan kalkmış olur. Aslında sorunuza uzun cevap vermek gerekiyor. Buradaki dar alanımız buna müsaade etmemektedir. Zaman içerisinde bu konuyu yazacağım. O zaman daha doyurucu malumat bulacaksınız.

Cevab————————————————————–
İsa a.s ın nuzulü tevatürle sabittir, inkarı adamı felakete götürür. Ayeti kerimelerin delaleti ve hadisi şeriflerin de kati ifadesiyle bu iş dinin zaruriyyatından olmuştur, inkarı tartışma konusu olacak kadar kolay değil. H.karaman bile sonunda sözünü değiştirmeye mecbur kaldı, ve –inişini inkar etmiyorum, ama ne zaman olacağını kimse bilemez- dedi.
إتحاف الخيرة المهرة – (8 / 141)
7663- وعن ابن عباس , رضي الله عنهما , قال : {إنه لعلم للساعة} , قال : نزول عيسى ابن مريم , عليه السلام.
رواه مُسَدَّد موقوفًا ورواته ثقات.
İbni Abbas r.anhuma şu ayete “O, elbette saat/kıyamet için ilimdir.” Şöyle mana verdi: Meryemoğlu İsa’nın inişidir.

التبويب الموضوعي للأحاديث – (1 / 22125)
فقال رسول الله صلى الله عليه وسلم لا تكون حتى يكون فيها عشر الدجال والدخان والدابة وطلوع الشمس من مغربها ونزول عيسى بن مريم ويأجوج ومأجوج وثلاثة خسوف خسف بالمشرق وخسف بالمغرب وخسف بجزيرة العرب وآخر ذلك نار تخرج من عدن
Resulullah buyurdu: “Kıyamet, on şey olmadıkça kopmaz. Deccal, duman, dabbe, güneşin battığı yerden doğması, İsa’nın inişi, ye’cüc ve me’cüc, üç yer batması…..”

صحيح البخاري- طوق النجاة – (4 / 168)
قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَالَّذِي نَفْسِي بِيَدِهِ لَيُوشِكَنَّ أَنْ يَنْزِلَ فِيكُمْ ابْنُ مَرْيَمَ حَكَمًا عَدْلًا فَيَكْسِرَ الصَّلِيبَ وَيَقْتُلَ الْخِنْزِيرَ وَيَضَعَ الْجِزْيَةَ وَيَفِيضَ الْمَالُ حَتَّى لَا يَقْبَلَهُ أَحَدٌ
Buharinin şu rivayeti tevatür derecesindedir: “Nefsim kudret elinde olan Allaha yemin olsun ki, Meryemoğlu İsa’nın aranıza inmesi elbette yakındır. Adaletli hakem olarak iner, haçı kırar, hınzırları öldürür, vergiyi kaldırır, mal o kadar bollaşır ki kimse onu kabul etmez.”
—————————————————————————–

http://www.yazarx.com/FYasamMagazin/prof-dr-bayraktar-bayrakli/14-03-2010/kuran,-kadinin-degeri-ve-haklari/205919.aspx

* Öldüğümüz zaman dünyayla irtibatımız tamamen kesiliyor mu? Ruhlar âlemi nasıl bir âlemdir? M.L./SAMSUN
Bayraklı: Öldüğümüz zaman dünyayla ilişkimiz tamamen kesilmektedir. Ruhlar âlemi diye bir âlem yoktur. Çünkü öldükten sonra ruhumuz Allah’a dönmektedir. Nasıl dönüyor ve nerede bulunuyor meselesi hakkında bir bilgimiz yoktur.

Cevab—————————————————–
Kabir alemini şu hadisi şerif açıklıyor:
المعجم الأوسط – (8 / 272)
قال النبي صلى الله عليه و سلم القبر روضة من رياض الجنة أو حفرة من حفر النار
Resulullah buyurdu: “Kabir cennet bahçelerinden bir bahçedir, veya ateş çukurlarından bir çukurdur.”
Ayrıca azab gören iki kişinin –Söz gezdirmekten ve idrar sıçrantısından azab gördüğünü- beyan eden hadisi şerifi hatırlatırız.
Ayeti kerime de, “Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin, bilakis onlar diridirler, siz farkında değilsiniz.”
Başka bir ayette onların rızıklandırıldıkları zikrediliyor.
Diğer bir ayette –Firavun ve ehline sabah akşam ateş gösteriliyor…. Denmiştir, tefsirinde, kabir azabının delili olduğu söylendi.

Dularında Resulullah şöyle demiştir:
إتحاف الخيرة المهرة – (1 / 153)
وَمِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَعَذَابِ جَهَنَّمَ .
“Ya Rabbi! Kabir azabından ve cehennem azabından sana sığınırım”
Olmayan şeyden mi sığınıyor ve bizleri de sığındırıyor? Aklınızı başınıza alın….

—————–

Ben âdet olduğum zaman da Kuran okumak istiyorum. Bazıları okunamaz diyor. Kuran’da böyle bir hüküm var mı? H.T./Kocaeli
Bayraklı: Âdet olduğun zaman Kuran okumanda bir sakınca yoktur. Çünkü Kuran’da âdet olan kadının Kuran okuyamayacağına dair herhangi bir hüküm yoktur.

Cevab—————————————————–
Hayızlı ve nifas olan kadınlar hakkında bir çok mesele sayıldı, 134. sünde şöyle der:
13 – تحرم قراءة القرآن ولو آية واحدة لحديث ابن عمر رضي الله عنهما قال : قال رسول الله صلى الله عليه و سلم : ( لا يقرأ الجنب والحائض شيئا من القرآن )
Bir ayette olsa Kur’an okuması (hayızlı) için haramdır. İbni Ömer r.anhuma hadisi vardır: Resulullah buyurdu: “Cünüb ve hayızlı olan, Kur’andan bir şey okuyamaz.”
Ancak dua niyetiyle okumasına izin verildi Rabbena duaları gibi.
Diğer hükümlerinde şunlar zikredildi: Hayızlı nifaslı kadınlar namaz kılamaz, oruç tutamaz, mescide giremez, tavaf yapamaz, kocası ile ilişkiye giremez, mushafa dokunamaz. V.s.

————————————————————-

Seferiyken farz namazlarını iki rekat kılıyoruz. Şimdi ulaşım artık çok kolaylaştı. Ben seferi değil de normal kılmak istiyorum, olmaz mı? İsmet Z./Bursa
Bayraklı: Seferi olmak için Nisa Suresi’nin 101. ayetine göre hayat tehlikesi veya ağır bir meşakkat olması lazım. Günümüzde söylediğin gibi uzak yerlere çeşitli taşıtlarla gidilmektedir. Hayat meşakkati yoksa Türkiye’nin neresine gidersen git seferi değilsin. Ama hayat tehlikesi olduğu yerde dışarı çıktığın an seferi olursun. Onun için Allah, Kuran’da seferiliği zaman ve mekâna göre hükme bağlamamış, hayat tehlikesine göre bağlamıştır.

http://www.yazarx.com/FYasamMagazin/…ma/205158.aspx

Cevab————————————————————–
Ayeti kerimenin tefsirleri şöyle der:
Yeryüzünde sefere çıktığınız vakitte, kafirlerin sizi fitnelen dirmesinden korkarsanız namazdan kısaltmanızda sizin üzerinize bir günah yoktur. Nisa:101
Sefere çıktığınız zaman kafirlerin size saldırmasından korkarsanız namazı kısaltmanızda bir günah yoktur. Bu hüküm, daha sonra tüm yolculara şamil olup namazın kısaltılmasına ruhsat verilmiştir. Korku olsun olmasın bütün yolcular aynıdır. Bu hususta Hazreti Ömer Resulullaha sorunca, buyurdu ki
“Sadakadır” Allahu Teala bununla tasadduk etti. Onun sadakasını kabul edin.”
Namazı kısaltmazsanız Allahu tealanın hediyesini ret etmiş gibi olursunuz. Ayrıca sefer hükümlerini beyan eden hadisi şerifler, yolcunun üç gün mesh edebileceğini beyan ediyor. Oruç tutmamasına izin verildiğini ayeti kerime beyan ediyor. Demek ki yolculuk tahakkuk edince defer hükümleri geçerlidir. Vasıtaların rahatlığı önemli olmaz, asıl önemli olan kendi vatanından evinden barkından aile fettlerinden ayrıldığı için mutlaka meşakkat hasıl olur düşünce keder fazla olur, bir an evine geri dönmeyi arzular. Bu durum ibadetlerde kolaylığa ruhsat verilmesine sebeb oldu… Aynı illetler şimdide var. Şu hadisi şerif bunu beyan eder:
أمثال الحديث لأبي الشيخ الاصبهاني – (1 / 74)
” السَّفَرُ قِطْعَةٌ مِنَ الْعَذَابِ ، يَمْنَعُ أَحَدَكُمْ نَوْمَهُ وَطَعَامَهُ وَشَرَابَهُ
Resulullah buyurdu: “Sefer, azabtan bir parçadır. Sizden birinin uykusunu yemesini içmesini men eder.”
O halde seferdeki illet şunlardan men etmek olunca, o zaman sefer hüküm sabit olur. Mantıkla dini yorumlarsanız şeytan gibi – ben ondan daha hayırlıyım- dersiniz.

———————————————————————–

·
· Ölenler kabirde günahlarından dolayı ayrıca bir azap görecekler mi? Yaptıklarımızdan dolayı zaten cennet veya cehenneme girmeyecek miyiz? Ahmet TAK/KAHRAMANMARAŞ
Bayraklı: Kabirde yeniden bir diriliş olmayacaktır. Böyle düşünenler reenkarnasyon yapmış oluyorlar. Oysa ki bizim dirilişimiz, kıyametin kopmasıyla beraber olacaktır. Dirilmenin olmayacağı mezarda azap da olmaz. Çünkü ruhun olmadığı yerde azaba yer yoktur. Diğer taraftan Yüce Allah, Rad Suresi’nin 34. ayetinde, “Onlara dünya hayatında azap vardır. Ama ahiret azabı daha şiddetlidir” demektedir. Görüldüğü gibi, dünya ve ahiret azabından bahsedilirken kabir azabı diye bir kavram Kuran’da geçmemektedir. Bu kabir azabının varlığını iddia edenler, Kuran’a ilave yapmaktadırlar ve uydurma hadislere dayanmaktadırlar. Biraz daha geniş düşünürsek, mezarı olmayan, yani kabri olmayan pek çok insan vardır. Bunlardan biri de Firavun’dur. Peki, nasıl azap görmektedir? Netice olarak diyebiliriz ki kabirde azap yoktur.

Cevab——— ————————————————-
Kabir azabı hakkında geride malumat yazmıştık tekrarını buraya alalım….
Kabir alemini şu hadisi şerif açıklıyor:
المعجم الأوسط – (8 / 272)
قال النبي صلى الله عليه و سلم القبر روضة من رياض الجنة أو حفرة من حفر النار
Resulullah buyurdu: “Kabir cennet bahçelerinden bir bahçedir, veya ateş çukurlarından bir çukurdur.”
Ayrıca azab gören iki kişinin –Söz gezdirmekten ve idrar sıçrantısından azab gördüğünü- beyan eden hadisi şerifi hatırlatırız.
Ayeti kerime de, “Allah yolunda öldürülenlere ölüler demeyin, bilakis onlar diridirler, siz farkında değilsiniz.”
Başka bir ayette onların rızıklandırıldıkları zikrediliyor.
Diğer bir ayette –Firavun ve ehline sabah akşam ateş gösteriliyor…. Denmiştir, tefsirinde, kabir azabının delili olduğu söylendi.

Dularında Resulullah şöyle demiştir:
إتحاف الخيرة المهرة – (1 / 153)
وَمِنْ عَذَابِ الْقَبْرِ وَعَذَابِ جَهَنَّمَ .
“Ya Rabbi! Kabir azabından ve cehennem azabından sana sığınırım”
Olmayan şeyden mi sığınıyor ve bizleri de sığındırıyor? Aklınızı başınıza alın….
إتحاف الخيرة المهرة – (1 / 281)
عَنِ ابْنِ عَبَّاسٍ ، قَالَ : قَالَ رَسُولُ الله صَلَّى الله عَلَيه وسَلَّم : إِنَّ عَامَّةَ عَذَابِ الْقَبْرِ مِنَ الْبَوْلِ ، فَتَنَزَّهُوا مِنَ الْبَوْلِ.
İbni Abbas r.anhuma Resulullah in şöyle dediğini bildirdi: “Muhakkak kabir azabının ekserisi idarar (sıçraması) sebebiyledir. İdrardan sakınınız.”
إطراف المسند المعتلي بأطراف المسند الحنبلي – (9 / 469)
12732 – حديث دخل علي رسول الله صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وأنا في حائط من حوائط بني النجار فيه قبور منهم قد ماتوا في الجاهلية فسمعهم وهم يعذبون فخرج وهو يقول استعيذوا بالله من عذاب القبر قال قلت يا رسول الله وإنهم ليعذبون في قبورهم ؟ فقال نعم عذابا تسمعه البهائم
Şu rivayette ashabtan biri Neccar oğulları kabristanına yakın bir duvara yaslanmış olduğunu ve cahiliye döneminde ölenelerin orda azab edilişlerinin sesini işittiğini gelip REsulullaha haber verdi. Ve dedi: Ya Resulellah! Onlar kabirlerinde azab oluyorlar mı?
Buyurdu: “Evet, öyle bir azab ki hayvanlar onu işitiyor.”
Hayvanlar işitmiş te, bazıları bu hadisi ve benzerlerini işitmemiş…..

——————————————————————————

* Yılbaşını yakın akrabalarımızla evimizde kutlayacağız. Yeni yılın gelişini kutlamak günah mıdır? Oğuz ALPSOY/Sivas
Bayraklı: Yılbaşını ahlak kuralları içinde kutlamanın günah olduğunu kimse söyleyemez. O kutlamada neler yaptığınız önemlidir. Alkol alıyorsanız ve ahlak dışı işler yapıyorsanız, onlar günah olur. Yılbaşını kutlamak bir dini mesele değildir, kültür meselesidir. Onun için hangi kültürler yılbaşını kutluyor ise ona benzemenin kültürel bir sakıncası olup olmadığına bakılabilir.

Cevab————————————————————
Kültür nerden kaynaklanır? O ahalinin örfü adetinden. İslami hükümlerin icra ve tatbikinde örfün ne kadar önemli olduğunu bilmiyorlarmı?
Selem akti neyle sabit? Örfle, kiralama akitleri arazi yarılığa verilmesi vakif hükümlerinin bir çoğu v.s. pek çok hüküm örfle sabittir. O halde bir milletin örfüne tabi olanlar onların hükmüne dahil olurlar.
“Kim bir kavme benzerse o da onlardandır.” Hadisi şerifi bu gibi meselelerde büyük tehdittir.
Yılbaşını kutlayanlar yani Hıristiyanlar bunu din adına is anın güya doğumu adına yapmaktadırlar, siz buna kültür meselesi demekle işi yumuşatamazsınız. Diyalogçulardan farkınız kalmaz.

——————————————————–

· Bir hoca televizyonda, saçları siyaha boyatmanın haram olduğunu söyledi. Saçları boyatmak günah mı, siyaha boyatmanın dinimizde özel bir hükmü var mı? Zeynep ÖZGÜ/Malatya
-Bayraklı: Saçları boyatmak günah değildir. Ancak boya saç ve deride bir tabaka oluşturuyorsa cünüplüğünüz gitmez. Tabaka oluşturmuyorsa hiçbir sakınca yoktur.

Cevab—————————————–
Kına gibi siyah olamayan tabii bir şeyle boyamak caizdir. Siyah boyalar kişiyi genç ve daha güzel gösterir, üstelik altına su gitmez. Başkasını aldatmak caiz değildir.

——————————————————————————-

· Dinimizde faizin haram olduğu belirtiliyor. Benim bir miktar param var. Enflasyon karşısında değer kaybetmemesi için faizle bankaya yatırdım. Günah mı işlemiş oldum? Osman KARA/İzmir
– Bayraklı: Kendin harcamaman gerekiyor. Aldığın farkı bir fakire, bir öğrenciye burs olarak verebilirsin.

Cevab——————————————–
Yani kendi yemediği şeyi başka bir müslümana mı yedirecek vay be….
Ancak namazsız sarhoş birine faiz olduğunu söylerek verilebileceğini eski bir alim söylemiştir.

Alıntı: sapitanlar.com

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s