Ahmet Şahin · Ali Bulaç · Bekir Karlığa · Diyalog Masalı · Hayreddin Karaman · Süleyman Ateş

Cübbeli Ahmet Hoca’dan Reddiyeler

Allah’u te”âlâ ;

“( İslam’ın hak olduğuna dâir şüphelerinden kurtulmak için ) hâlâ mı Kur’ân’ı iyice düşünmeyecekler ? Eğer ( kâfirlerin iddia ettiği gibi ) o ( Kur’an-ı Kerim ), Allah’tan başkası tarafından ( yazılmış ) olsaydı, elbette içerisinde ( nazım bozukluğu ve mânâ çelişkisi gibi ) birçok ihtilaf bulurlardı ” ( Nisâ Sûresi : 82 ) buyurarak,Kur’ân-ı Kerîm’de çelişki bulunmamasını,onun Kendisi tarafından indirilmiş olduğunu en bâriz bir delili olarak öne sürmüştür.

Dalâletten kurtulmanın şartlarından biri de peygamberlere imân etmek iken,Rasûlüllâh(sav)e imanı olmayan kimselerin sadece Allâh‘a ve âhirete inanmakla kurtulabileceklerini söylemek,Kur’ân-ı Kerim’inbirçok ayetinin açık beyanlarını reddetmekten başka mânâ taşımaz.

Muhammed Abduh

İşte bu âyet-i kerimeyi on üç asırdan beri bu görüşe tefsir eden tüm müfessirler,burada zikredilen iki şartın hasr olmadığını,yani kurtuluş için bu iki şartın yeterli olmadığını,zîrâ diğer âyet-i kerimelerde başka şartların da zikredildiğini,Kur’an-ı Kerim ayetleri arasnda bir çelişki olmayacağına göre,burada da bu şartların geçerli olduğunu

Süleyman Ateş !!!

söylemişlerdir.

Ama son devirde Ezher’in başına belâ olan ve masonluğa istisabı belgelerle tescilli olanAbduh,onun bu batıl görüşünün izleyicisi olan Süleyman Ateş ve onların bu yanlış görüşünü naklederek tanbura bir nağme daha ilave eden Hayrettin Karaman ve Bekir Karlığa gibiler,Rasûlüllâh (sav)in sahabenin ve on üç asır ulemâsının cumhurunun görüşüne zıt bir beyanda bulunmuş ve ” İman şartları Yahudi ve Hristiyanlar için ikidir,onlar sadece Allâh’a ve âhirete inanmakla cennete girebilirler” diyerek büyük bir iftira ortaya çıkarmışlardır.

Şimdi insafla düşünecek olursak,bu âyetlerde zikredilen iki şart yeterli olacak olsaydı,o zaman şunu hesap etmemiz

Hayrettin Karaman

gerekirdi ki bu iki şartın içerisinde Rasûlüllâh (sav)e inanma şartı zikredilmediği gibi,burada peygamberlere ve kitaplara iman şartları da konu edilmemiştir.

Bekir Karlığa

O zaman adama : ” Yahudiler Mûsâ (aleyhisselam) a ve Tevrat’a inanmasalar da sadece Allâh’a ve âhirete inanmakla cennete girebilecekler mi,Hristiyanlar da İsâ (aleyhisselam)a ve İncil’e inanmadan cennete girebilirler mi ?” diye sormazlar mı ! Buna cevaben : ” Evet girebilirler “ denilirse,bizde : ” Peki,Mûsâ ( aleyhisselam ) sız ve Tevrat’sız Allâh’ı ve âhireti nereden duyacaklar “ diye sorarız.

” Açıkça zikredilmemiş olan bu şartları dahil ediyorsunuz da,diğer ayetlerde cennete girmeleri için Rasûlüllah (sav)e inanmaları gerektiği açıkça zikredilmişken,bunu şartlara dahil etmiyorsunuz,siz bu tercihi nere göre yapıyorsunuz ? ” diye sorarız.

Ayrıca Ehl-i Kitab sadece Allâh’a ve âhirete inanmakla cennete gidecek olsa,peki bizim “Cennete gidecek bu adamlarla,onları cizyeye bağlayıncaya kadar savaşmakla niye emrolunduk?” diye düşünmemiz gerekmez mi ?”

Alıntı

——————————

İmanın şartları kaçtır ? imanın şartları altıdır.Hayrettin Karaman‘a dediler ki : ” Sen nasıl ikiye indiriyorsun. ” Dedi ki : ” Ben müslümanlar hakkında ikiye indirmiyorum,Ehl-i Kitap hakkında ikiye indiriyorum.Müslümanlar altıya inanmak zorunda,Yahudi iki ile kurtarır.”

Başlık attım ” imanın şartları Ehl-i Kitap hakkında da altıdır ” hiç kimseye özel bir itikad veya iman şartı getirilemez,ikitakatta müsamaha yoktur,bu da 80.sayfada,bunları anlatıyoruz.Çok ayetler var.Râsullüllah (Sav)e inanmak cennete girmek için yeterli midir ? Değildir,niye?

O’na uymak ve Kur’ân’a uymak da şarttır,şimdi buraya dikkat,burada size büyük bir oyun parçası sergiliyorum,sizi kandırırlar,size derler ki : ” Cübbeli yalan söylüyor,biz ‘ İnanmak şart değil ‘ demedik, ‘ İnanmak şarttır,uymak şart değildir ‘ dedik.” ( Buna dikkat etmek gerekiyor.kelime oyunu yapabilirler )

Süleyman Ateş ilk meali yazdı : ” Peygambere inanmak şart değil ” dedi,herkesten de tepki aldı,ikinci baskısında işi çevirdi,ikinci baskıda da dedi ki : ” İnanmak şart,uymak şart değil.”

Ali Bulaç

Şimdi buradaki fark ne ? Fark şu,adam diyor ki,şimdi orada yazıyor Hayrettin Karaman mesela : ” Mıstır bilmem ne ” diyor,bu gavurların adı pek aklımda kalmıyor,bu adam yatağının üstüne besmele asarmış ( Yani Hayrettin Karaman ” Gavur bir adam,müslüman olmayan bir adam,besmele asarmış yatağının üstüne ) Ali Bulaç‘ta onu söylüyor.Diyor ki Ali Bulaç ve Hayrettin Karaman ” Efendim onun yatağının üstünde besmele var “, ”Muhammed‘te de göksel ilham var ” derdi.

Göksel ilham ne demek, Efendimize yalancı dememiş ya,peki yalancı dememek yeterli mi ? yetmez.

” Ben hristiyanlığı bıraktım,Müslüman oldum ” diyecek.” Ben Yahudiliği bıraktım Müslüman oldum ” diyecek.” Kur’ân’a uydum ” diyecek,eski dinindeki bütün âdetleri ne yapacak ? Terkedecek.

Cübbeli Ahmet Hoca – Üç Vasiyetim Kitabı ( Sayfa  50-52 )

—————————————

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s